رفع مشکل راستی آزمایی اینستاگرام + آموزش تصویری

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در تمام جهان است. افراد زیادی از این اپلیکیشن استفاده کرده و زمان نسبتاً زیادی را در آن سپری می‌کنند. به همین دلیل است که اینستاگرام تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا امنیت کاربران خود را حفظ کند. اقدامات مربوط به افزایش امنیت گاه با مشکلاتی همراه می‌شود. یکی از این موارد مشکل راستی آزمایی اینستاگرام است.
مشکل راستی آزمایی اینستاگرام به‌عنوان ارور امنیتی یا Security Code نیز شناخته می‌شود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که اینستاگرام به دلیل نحوه‌ی فعالیت اکانت شما آن را مسدود می‌کند. شما باید هویت و واقعی بودن پیج خود را اثبات کنید تا این مشکل برطرف شده و پیج‌تان بازگردانی شود. مشکل راستی آزمایی نسبتاً متداول است و راه‌حلی ساده دارد. بنابراین، نگران نباشید و در این مطلب همراه ما بمانید تا نحوه رفع این مشکل را بیاموزید.

آیا استفاده از ربات اینستاگرام باعث ارور امنیتی اینستاگرام می‌شود؟

ارور امنیتی اینستاگرام به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر نوع فعالیت شما به ‌هر نحوی مشکوک یا مغایر پروتکل‌های این شبکه‌ی اجتماعی تشخیص داده شود، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را مسدود کند. استفاده از ربات‌های اینستاگرام برای افزایش فالوور، لایک و ... امکان بروز این مشکل را افزایش می‌دهد. به‌عبارت دیگر، استفاده از ربات‌ها تنها دلیل بروز ارور امنیتی اینستاگرام نیست؛ اما یکی از دلایل متداول آن است.
اینستاگرام از اواسط سال 2020 با ایجاد تغییراتی در سیاست‌های خود توجه بیشتری را به راستی آزمایی اکانت‌ها معطوف کرد. هدف از این کار این بود که کاربران اینستاگرام محتوایی واقعی از افراد حقیقی ببینند، نه محتوایی که با اهداف گمراهی اشخاص توسط ربات‌ها منتشر می‌شود. باتوجه به این موضوع، اگر از ربات‌ها استفاده کنید یا فعالیت‌تان به‌نحوی شبیه به الگوی فعالیت ربات‌ها باشد با ارور امنیتی مواجه می‌شوید.
منظور از فعالیت مشکوک و مغایر با پروتکل‌ها چیست؟ با نگا‌هی به اکانت‌هایی که اینستاگرام مسدود کرده است می‌توان به پاسخ این سؤال دست یافت. استفاده از اکانت‌های فیک متعدد برای لایک کردن محتوای خودتان، استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها، انتشار محتوای جهت‌دار درباره‌ی اتفاقات مهم، استفاده از ربات‌ها برای افزایش لایک و کامنت و فالوورهای غیرواقعی به‌عنوان فعالیت غیرعادی شناخته می‌شوند. به صورت کلی، میزان لایک یا کامنت شما نباید از حدود 200-100 لایک یا 60 کامنت در ساعت بیشتر باشد. برای مثال، اگر اینستاگرام متوجه شود که اکانت شما در عرض یک ساعت 300 پست مختلف را لایک کرده است، ممکن است این اکانت را مسدود کرده و بخواهد که هویت‌تان را تأیید کنید.
در مواقعی که فعالیت مشکوک اکانت منجر به ارور امنیتی نشود نیز همچنان ممکن است که اینستاگرام اکانت‌تان را شادوبن کند. در نتیجه، حتی اگر از ربات‌های مختلف استفاده می‌کنید، سرعت آن‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که فعالیتشان مشکوک به‌نظر نرسد. به‌علاوه، بهتر است در اوایل کار پیج خود از این ربات‌ها استفاده نکنید و پس از افزایش فالوورهای‌تان از ربات‌ها کمک بگیرید. اگر برای بالا رفتن فالوور یا اینگیجمنت خود عجله دارید توصیه می‌کنیم به‌جای استفاده از ربات‌ها نسبت به خریداری فالوور، لایک و ... اقدام کنید. ریسک خرید این موارد بسیار کم‌تر از ریسک استفاده از ربات‌ها است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

رفع مشکل راستی آزمایی اینستاگرام + آموزش تصویریرفع مشکل راستی آزمایی اینستاگرام + آموزش تصویری

چگونه مشکل ارور امنیتی اینستاگرام را رفع کنیم؟

رفع ارور امنیتی اینستاگرام معمولاً ساده است. به‌ویژه اگر دفعه‌ی اولی باشد که با این ارور مواجه می‌شوید، صرفاً تأیید هویت‌تان برای برطرف شدن مشکل کافی است. تأیید هویت و رفع ارور امنیتی اینستاگرام از طریق ارسال یک کد 6 رقمی انجام می‌گیرد. شما هنگام ساخت اکانت اینستاگرام از یک شماره تلفن همراه یا ایمیل استفاده کرده‌اید. کافی است همان شماره یا ایمیل را وارد کنید تا کد امنیتی برای‌تان ارسال شود. سپس کد امنیتی دریافتی را در کادر مشخص شده در اینستاگرام وارد کنید تا مجدداً به اکانت‌تان دسترسی پیدا کنید.
در سال‌های گذشته دریافت کد از طریق پیامک برای کاربران ایرانی ممکن نبود؛ اما در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که شماره یا ایمیلی که وارد می‌کنید فعال باشد و به آن دسترسی داشته باشید. دقت کنید که تنها شماره تلفن یا ایمیلی که برای ساخت اکانت استفاده کرده‌اید مورد قبول است. دلیل این امر این است که اینستاگرام بتواند تأیید کند که خود شما قصد ورود به اکانت را دارید نه شخصی دیگر.
بروز مشکلات امنیتی یا تشخیص فعالیت غیرعادی از اکانت شما تنها دلیل درخواست کد امنیتی نیست. اگر اکانت شما مدتی بلااستفاده مانده باشد و مجدداً بخواهید از آن استفاده کنید یا اگر قصد داشته باشید از یک دستگاه دیگر وارد اکانت خود شوید نیز باید کد امنیتی وارد کنید. مسئله این است که ارسال این کد از طرف اینستاگرام همیشه بدون اشکال نیست. چنین مشکلاتی برای بسیاری از افراد پیش می‌آیند؛ اما خوشبختانه قابل حل اند.
یکی از متداول‌ترین مشکلات مربوط به دریافت کد امنیتی اینستاگرام عدم ارسال موفق آن است. به‌عبارت دیگر، ممکن است ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید؛ اما پیامی دریافت نکنید. در چنین شرایطی، اگر از ایمیل استفاده کرده‌اید حتماً پوشه‌ی اسپم‌های خود را چک کنید. اگر در پوشه‌ی اسپم‌ هم ایمیلی نبود، تقاضای ارسال مجدد کنید. به‌علاوه، حتماً از درست بودن آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود اطمینان حاصل کنید. عدم دریافت کد امنیتی به‌دلیل اشتباهات تایپی بسیار متداول‌تر از آن است که فکر می‌کنید.
برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است هر چند وقت یک‌بار اطلاعات اکانت خود را بررسی کرده و درصورت نیاز تغییرشان دهید. اگر با همه‌ی این کارها باز هم پیامی دریافت نکردید و در رفع ارور امنیتی اینستاگرام با مشکل مواجه شدید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

رفع مشکل راستی آزمایی اینستاگرام + آموزش تصویری

  • قبل از امتحان مجدد مدتی صبر کنید.
  • از برقراری اتصال اینترنت و سرویس تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.
  • به‌جای استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام، از مرورگر تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود در حالت مخفی (Incognito tab) استفاده کنید. از یک دستگاه دیگر استفاده کنید یا با استفاده از وی‌پی‌ان، IP خود را تغییر دهید.
  • ممکن است شماره‌ی اینستاگرام در تلفن همراه شما بلاک شده باشد. از قسمت تنظیمات همه‌ی شماره‌های مسدود شده را آنبلاک کرده و گزینه‌ی ارسال مجدد کد را بزنید.

این راهکارها تقریباً همیشه کارآمد اند و در رفع مشکل ارور امنیتی اینستاگرام به شما کمک می‌کنند. با این وجود، اگر هیچ‌کدام از شیوه‌های بالا اثربخش نبود می‌توانید با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار کنید تا مشکل‌تان را برطرف کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به رفع مشکل راستی آزمایی اینستاگرام و همچنین راه کار های آن می توانید با فالو با ما همراه باشید و از خدمات آن استفاده کنید.

 

نوشتن دیدگاه